Sådan håndterer du dårlig omtale på nettet

By:

Er din virksomhed løbet ind i en shit storm af den helt store slags, så er du nok træt af at google dit navn og se, at alle de negative artikler ligger øverst? Med effektiv og hurtig SEO, er det muligt at arbejde med den dårlige omtale, så den ikke ryger til tops på søgemaskinen – på den måde kan du passe på dit omdømme.

Hvad er SEO?

Nu spørger du måske dig selv, hvad SEO er i den sammenhæng? For det er da noget man bruger i forbindelse med at få virksomhedens produkter øverst på Google, ik? Og jo, det er det. Men når det kommer til dit omdømme og den negative/positive omtale på nettet, så er det faktisk en sofistikeret form for SEO.

For at forstå det er det på sin plads med en definition af SEO: SEO er kort for Search Engine Optimization, og grundlæggende betyder det, at du kan påvirke, hvilke resultater der vises først på Google. Også selvom du ikke selv har skrevet dem. Det kaldes Online Reputation Management.

Vær proaktiv

Når det kommer til Online Reputation management, så er det altid bedre at være proaktiv fremfor reaktiv. Forbyggelse er den bedste måde at håndtere negativ omtale på – så er der nemlig gode chancer for, at omtalen aldrig finder vej til de forreste sider på Google.